Lenge har vi ønsket å oppdatere vår identitet. I anledning vårt forestående 10 års jubileum neste år har vi pusset opp profilen og endret vårt firmanavn. Se og les om endringene vi har gjort. Hva synes du?
Et enklere firmanavn
Easyweb Norge AS har endret foretaksnavn til Easyweb AS. Vårt organisasjonsnummer er fortsatt det samme. «Norge» sløyfes fra firmanavnet og vårt nye brand blir dermed Easyweb.
Ny visuell identitet
Vi hadde følgende ønsker i forkant av prosessen
En mer moderne og profesjonell profil
Eksklusiv, men samtidig «leken» profil
En visuell identitet som reflekterer DNA i selskapet (seriøse, dedikerte, orden, struktur, troværdig, solid, raske)
Få frem enkelhet, stramhet, stilrenhet og kvalitet.
Oppdatert fargepalett
Et profilelement som enklere kan realteres til tjenestene vi leverer
Sammen med Scandinavian Design Group (SDG) har vi kommet frem til Easyweb sin nye visuell profil. SDG ble etablert i 1987, og spesialiserer seg på helhetlige og integrerte merkevareopplevelser for norske og internasjonale kunder.
Hamburger´n
De tre strekene illustrerer en «E» for «Easyweb» og «enkelhet»
Profilelementet er også lik den kjente «hamburger´n». Hamburgeren er etterhvert blitt et kjent webelement, spesielt på mobile enheter, og brukes som et symbol på meny og navigering.
I tillegg illustrerer de tre like strekene noe som er solid, har struktur, orden og ryddighet.
3 lag illustrerer de 3 tjenesteområdene vi leverer; konsulenttjenester, web og markedsføring. Vi mener alle 3 lagene er like viktige for å lykkes på nett i dag.
Elementet illustrerer fart og hastighet
Elementet har høy fleksibilitet og store motion- og interaksjonsmuligheter
Alternativ bruk av profilelementet gir 2 nye sub logoer for de to tjenesteområdene (W) webutvikling og (M) markedsføring: