Hageglede går 2023 i møte med oppdatert nettbutikk med fokus på navigasjon og kundeopplevelse, og en mer skalerbar system-rigg som legger til rette for videre vekst.
Hageglede har vært nettbutikk-kunde hos oss i Easyweb siden ny nettbutikk ble lansert rett før Corona-epedemien slo ut i 2020. Vi har jobbet tett med de og videreutviklet mye siden lansering – og de har hatt både meget god vekst og en profesjonalisering av drift og tilhørende systemer.
I forbindelse med dette ble det gjennomført en omfattende konverteringsanalyse der både brukerdata (kvantitativ data) og innspill fra kunder (kvalitative data) ble vektlagt. Basert på dette ble det utarbeidet et nytt og forbedret design, med fokus på følgende nøkkelelementer:
I tillegg til det visuelle har det skjedd mye «under panseret» og nye systemer har kommet på plass. Den største endringen her er at Hageglede har tatt i bruk PIM-systemet FEED fra Integrasjonssystemer AS. Alt av produktdata, kategorisering etc. styres nå på ett sted og dyttes «live» til nettbutikken.
Kombinert med integrasjon mot WMS for lagerstyring og ordrebehandling og integrasjon mot økonomisystem for regnskapshåndtering gjør et de etter vår vurdering står med en meget solid, skalerbar og fremtidsrettet løsning.
Vi gratulerer og ser frem mot et fortsatt godt samarbeid!
Samarbeidet har fungert som ønsket. Prosessen har vært ryddig, og en tidlig skissert fremdriftsplan ble overholdt frem mot lansering. Hos EasyWeb Norge har vi hatt kontakt med en og samme prosjektleder gjennom hele prosjektet, som forøvrig har vært tilgjengelig for spørsmål til stort sett alle døgnets tider gjennom hele prosessen. Dette har vært forutsigbart og verdifullt. God prosjektledelse hos Easyweb, som virkelig tok eierskap til prosjektet, har sørget for at vi i Hageglede har følt at våre ønsker og behov har blitt godt ivaretatt gjennom prosessen. Også ovenfor tredjepartssystemer med integrasjon mot nettbutikken.
Hans Arne Hvinden, Daglig Leder
Oppdatert design / redesign av hele løsningen
Mye ny og funksjonalitet for bedre kjøpsopplevelse / CRO
Forenklet navigasjon
Økt fokus på innhold og å formidle tillit / kompetanse
Integrasjon mot FEED (PIM)
Integrasjon mot DreamWare (WMS)